الخميس، 23 أغسطس 2012

مهلبية



وقفت قصاد سريري المتنعكش واللي متروقش من 3 أيام, لقيت نفسي بفكر يا تري أروقة ولا لا؟ أنضف الاوضة دي ولا لا؟ انا مبشوفهاش الا لما باجي انام بس طب إية ؟؟ قلت خلاص أنا بالريشة واهش الغبره والارض وشفطها والسرير اعدل الملايه واطبق اللحاف ( أيوة لحاف مبعرفش انام من غيره ) وأنا عماله اعمل العمل الشاق دا كنت بقول لنفسي " إية الدروس المستفادة من ترويق السرير؟؟ " يعني لما اروقة وانا اصلا بستخدمه بس في النوم ما انا لما اجي انام هانعكشه هو وجع دماغ وخلاص؟؟ ولا ارهاق لينا وبس مش فهمه بجد إية وجه الاستفادة هنا؟؟ حاجة متعبه يا اختي والله ... عارفين انا شخصية معفنه جدا اه والله يعني انا العائلة تروق وانا انعكش دا انا حتي لما بروق مكان بيصعب عليا اشوفه نضيف اروح منعكشاه تاني ودا حقيقي ومش بهزر والله وبسبب اللي انا فيه فعلا بفكر في المستقبل اللي مش عارفة هو قريب ولا بعيد إن في شقتي مش هاجيب الحاجات الغريبة اللي بشوفها في الشقق دي يعني مش عايزة بصراحة اتنين صالون ونيش دا كله كوووم وام النيش دا كوم مبنستخدمهوش الا في تخزين حاجات مبنستعملهاش اصلا!! واجيب حاجة مش هاستعملها ليه؟؟ وبعدين مش عايزة انا صالونات والكلام دا كفاية انتريه يعني دا حتي الصحاب اللي هايجوا يزورونا بيعدوا في الانتريه مش في الصالون انا بحس ان الصالون دا مشروع فاشل أي والله, عارفين كان عندي مدرس تاريخ ايام الثانوي كنت بروح اخد عنده درس مع بنته لقيته مبيأعدش عياله في الصالون وقافل عليه بالمفتاح والصالون دا للضيوف وبس ولما سألت البت مين هما الضيوف اللي بيجولكم ؟؟ قالت لي اقاربنا وبيجولكم كام مره في الشهر؟؟؟ قالت لي قولي كام مره في السنة؟؟ الله يعني نظريتي صح!!

مش هاعمل منشر في البلكونه عشان انشر الغسيل من هنا اقوم مدخلاه الغسالة من هنا المنشر هايكون جوه البيت ومش هاعمل شبابيك عشان اكيد العماير اللي حوالين مني هاتبقي اعده اكيد معايا وانا ماليش خلق بصراحة لكده معرفش ليه وانا بكتب الجملتين دول لقيت نفسي بقول لنفسي ( وانا اعيش ليه اصلا؟؟ ) لما كله مليان عيوب كده.
ااااااه والبوتجاز ... البوتجاز وفرن البوتجاز والميكرويف والفرن الكهربا انا عن ذات نفسي يا ابن الحلال متفكرررررش لا في محشي ولا مومبارات ولا كلام كتير من دا, هانقضيها مطاااااااااااعم وفووووووول وطعمية جاهز قولونك انا عن ذات نفسي مجهزاااااه.

بس بجد بجد والله مع حالتي دي مش عايزة حاجة كبيرة تخنقني صالة وغرفة نوم ومطبخ وحمام حلووووووووووين قوي قوي قوي قوي بعدين بقي لما اعرف اتخلص من جينات الكسل نبقي نجيب شقة كبيره او من الاحسن تاخدها من قصرها يا ابن الحلال ولا تتعب نفسك ولا تتعبني هااااه لحسن زهقت بقي من التفكير في حلول للمشكلة دي.

برضك حاجة مش عارفه افهمها المواعين ... يعني ايه اروح اشتري 3 او 4 اطقمة سفره وادوات اكل ومطبخ وفي الاخر كل اللي بنستعمله من كل الليلة دي طبقين ومعلقتين وشوكتين وسكينتين وحلقة للرز وحلة للخضار وطاصه ... يعني من ام الليلة دي كلها مبنستعملش الا من كل حاجة اتنين لحد بقي مانخلف دا لو مطلقناش بعد ما مسكنا في شعور بعض.

كان عندي صديقه مره بتحكيلي عن ابوها اللي بتشوفه كل كام قرن مره, انه زاي حالاتي كده وعشان يكبر دماغة لانه بقي عازب باااااع فيلتهم وجاب استوديو وحتي راااااح فارش الارض كلها موكت عشان يكبر دماغة وكل ما الموكت دا شكله يعفن يروح مغيره وجايب غيره ... انا بقي لالالالالاء انا هاعمل بلاط واللللخص الدنيا اريح يا عم.

من الحاجات برضك اللي مش هاستغني عنها لونها مش موجوده عندي دلوقتي غسااالة الاطبااااااق اصل غسيل المواعين دا مش مهمتي وبالاخص اني بلاقي الحاجة محتاجلها غسلتين تلاته تاني ... ياااااااااه فعلا تنظيف البيت دا فن واحساس والاحساس دا مش موجود عندي والفن دا بصري متعود ع النعكشة في غيري هايقول كلمة وساخة او زبالة لكن في النهاية تصب في معني واااااااااااااااااااااااااحد.

بصراحة انا لحد هنا ومش عندي كلمة اقولها لكن كل اللي عايزاة حالا كباية نسكافية سلالالالالالالام.

هناك 12 تعليقًا:

  1. هند معروف
    شيك هاندز يبدوا ان كل الفنانين ليهم نفس العقلية البهيمية الفوضوية .بس انا اختلف معاكى ف نقطة انا بحب الفخامة والبساطة فى نفس الوقت

    ردحذف
    الردود
    1. وهو انا هاضحك علي نفسي يا هند ؟؟ اروح املي حق الفار اللي هاعبش فيه كراكيب واجي اقول الدنيا زباله ليه؟؟ احب انا البلالالالالالالالالالالالاط يا هند

      حذف
  2. هند معروف
    ياسلام بقى لو فيلا واسعة ورخام وافرش قطع سجاد صغيرة . عشان ميبقااش زحمة

    ردحذف
    الردود
    1. لا انا بصراحة مع الراجل الكبره دا استوديو حلو قوي

      حذف
  3. لالالالا انا اختلف معاكي انا بحب النظافه جدااا مش بعرف اقعد في مكان مش نظيف وبحب الشقق الكبيره الفخمه ......!!!!

    ردحذف
    الردود
    1. هند معروف
      ايووووووووووة ياحنان انا اعرف انك تحبى النظافة ولنظام بس حد تانى هو اللى ينضف ههههههههههههههههههه

      حذف
    2. انا ايا اختي غيرك والله للاسف ... انا احب دا اه بس يكون في شغاله بقي

      حذف
    3. شكيكتيني في امري يا حنان كاني معرفتكيش كويس في يوم من الايام قلت البت دي جامدة ... جامعه وبيت وكل دا لا كتير

      حذف
  4. صباح الغاردينيا منمونتي
    هههههههههههه
    والله انتي حكاية ايه كل دا
    طب عارفة اهو العريس الي هييجي يحمد ربه بقى
    مش هتخسريه هههههههه"
    ؛؛
    ؛
    لروحك عبق الغاردينيا
    كانت هنا
    reemaas

    ردحذف
    الردود
    1. هههههههههههههههههههههههههههه
      ريمو مساء الورد علي عيونك وبرغم كده يا حبيبتي هايحس انه بيخسر كتير هههههههههههههههههه

      حذف
  5. هههههههههههههههههههههههه حلوة أوووووووووووووى هتوفرى فلوس و مجهود , فكرتها لذيذة المهم بقى روقتى السرير ولالا بعد ده كله :P:P

    ردحذف
    الردود
    1. اه يا اختي روقتها ... حكم القوي بقي

      حذف

اهلا وسهلا بكم في مدونتي المتواضعة ( من تحت البلكونة)
وملحوظة :- أي كومنت من شخص مجهول مش كاتب أسمة او فيه ألفاظ خارجة او بيتكلم في موضوع خارج عن النص هامسحة :)